Friss árfolyamok >>

Semmi sem számít, csak jó nagy és erős legyen az autó

2019. február 3. 17:02:00
Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek.

A Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut tanulmánya szerint tavaly 153,4 lóerő volt a Németországban forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye, 1,8 lóerővel, 1,2 százalékkal magasabb az előző évinél. Ezen belül is a dízelmotoros autók átlagos teljesítménye meghaladta a benzinesekét. A dízelek átlagos teljesítménye 168 lóerő volt, a benzineseké pedig 146 lóerő.

A dízel már nem megy, de azért nem viszik túlzásba a környezettudatosságot

A dízeles autók részaránya tavaly harminc százalék körül ingadozott a forgalomba helyezett új autók között, míg a dízelbotrány kitörése előtt még ötven százalék körül.

Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint mivel a vásárlók egyre inkább a nagyobb SUV modelleket részesítik előnyben, a fogalomba helyezett új autók körében a dízeles autók részarányának csökkenését bőven ellentételezi majd a motorok teljesítményének a növekedése.

Ha nem lehet száguldozni, akkor is izmosabb autókat veszünk

A CAR-Institut szerint a nagy motorteljesítményt előtérbe helyező vásárló preferenciákat nem befolyásolná a sebességkorlátozás kiterjedtebb bevezetése sem Németországban. Példaként Svájcot hozza fel a tanulmány, ahol szigorú sebességkorlátozás van életben, tavaly mégis 170 lóerő volt a forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye. "A német autóiparnak nem kell tartania a sebességkorlátozás bevezetésétől" - szögezte le Ferdinand Dudenhöffer.

Nemrég kiszivárgott egy javaslat, miszerint a német autópályákon a klímavédelem érdekében óránként 130 kilométeres sebességkorlátozást kellene bevezetni. Később a kormány közölte: nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.

A magyarok is városi terepjárót akarnak

A vásárlók körében Magyarországon minden szegmensben, így a prémiumoknál is egyre népszerűbbek a városi terepjárók, az SUV-k: a szakértők szerint a kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető. Részletek >>

Legfrissebb


Friss árfolyamok >>

Powered by SaxoBank

Hírlevél feliratkozás