Friss árfolyamok >>

A Facebookon még hatékonyabban lehet majd csajozni

2019. szeptember 5. 17:45:00
A közösségi médiavállalat online társkereső szolgáltatást indít, ahol az előzetes hírek szerint a felhasználók érdeklődése alapján hatékonyabban lehet majd partnert találni. A szolgáltatás először az USA-ban startol, de az egész szegmenst átrendezheti.

A Facebook elindítja az Egyesült Államokban a társkereső szolgáltatását, amely a felhasználók szokásait, így az aktivitásokat, like-olásokat elemezve mélyebb hátteret képes alkotni róluk, ez pedig hozzájárulhat a hatékonyabb társkereséshez. A piac óriási, hiszen csak a regisztráltak között 200 millióan vallották magukat egyedülállónak. A Facebook Dating csütörtökön startol az Egyesült Államokban.

A cég azt hangsúlyozza, hogy egy felhasználói hozzájáruláson (opt-in) alapuló szolgáltatást kínál, amelytől azt remélik, hogy reálisabb képet alkot majd arról, hogy milyenek is az oda bejelentkező emberek.

Természetesen a Facebook korábbi ügyei miatt óhatatlanul felmerülnek az adatkezelési kérdések. Ugyanakkor bizonyos fokig el kívánja választani a társkeresést, és a normál Facebook profilokat a vállalat. Emiatt a Facebook Datingben létre kell hozni egy külön társkereső profilt, noha a szolgáltatás a klasszikus Facebook alkalmazásban is fut majd. Természetesen a felhasználók kiválaszthatják, hogy mely képeket és személyes adatokat kívánják felvenni a Facebook-profiljukba, bár utónév és életkor kötelező és megváltoztathatatlanok. A rendszert egyébként korábban már Kolumbiában tesztelték, és a Facebook szerint jól működött a randiapplikáció.

Az adatkezelés és az adatvédelem kulcskérdés lesz

Az alkalmazásról az is kiderült, hogy a Facebook igyekszik megelőzni az esetleges kellemetlenségeket, így a felhasználók ismerőseit nem adja meg potenciális partnerként. A hagyományos felület több szolgáltatását átemelik a Datingre, hiszen lehet csoportokat létrehozni, és eseményeket is fel lehet venni. Utóbbi egyébként része lesz a profilozásnak, hiszen ez is része lesz az érdeklődés feltérképezésének. Többek között az ezek alapján alkot képet az applikáció, és a hasonló ízlésű és érdeklődésű embereket fogja egymásnak „feldobni” a rendszer.

A Facebook a most bejelentett alkalmazással egy 2,5 milliárd dolláros piacra kíván belépni, amelynek nagyágyúja a Match Group, amelyhez az öt legnépszerűbb felületből négy tartozik, többek között a Match.com, az OkCupid, a Plenty of Fish és a Tinder. Ennek vezetője Mandy Ginsberg tavaly, amikor először kiszivárgott, hogy mit tervez a Facebook, oda is szúrt Zuckerbergéknek. A Cambride Analytica botrány közepette ugyanis úgy fogalmazott, meglepő volt számára a Facebook lépés és időzítése, tekintettel arra, hogy ez a terület mennyi személyes és érzékeny adattal való rendelkezéssel jár.

A Facebook részvényei a csütörtöki nyitás után 2 százalékkal ugrottak meg, igaz ez nem feltétlen a Datingnek köszönhető. Ugyanis a piacokon általános optimizmus jellemző, és az indexek is erőteljes emelkedést mutatnak.

Legfrissebb


Friss árfolyamok >>

Powered by SaxoBank

Hírlevél feliratkozás