Friss árfolyamok >>

Ha csak egy előadást nézel meg ebben az évben, ez legyen az

2018. február 28. 18:31:00
Csak akkor érdemes meztelen színészeket színpadra küldeni, ha a nézőt nem frusztrálják a pucér művészek - a 21. századi színház egyik legizgalmasabb rendezője pedig kellően tehetséges ahhoz, hogy alig pár perc alatt átlendítse a közönséget azon a tényen, hogy a szereplők jó részén nincs ruha. Papaioannou arra keresi a választ, hogy miért épp mostani útjára lépett az emberiség.

Ajánlatunk

Dimitris Papaioannou görög festő, képzőművész, rendező, koreográfus, polihisztor. A legtöbben onnan ismerhetik, hogy 2004-ben ő rendezte az athéni olimpia nyitó- és záróünnepségét. Ez a két produkció hozta el számára a világhírt, és tette őt végérvényesen görög nemzeti kinccsé.

Kétséget kizáróan Európa egyik legizgalmasabb rendezőjéről beszélünk, akinek produkciói tökéletesen kitöltik a nagybetűs, 21. századi színház fogalmát. Rendezései látványosak, meghökkentőek, abszurdak, humorosak és kényelmetlenül őszinték.

A The Great Tamert 2017 májusában mutatta be, és az óriási sikerre való tekintettel már bejárta a fél világot a produkció. Márciusban újabb európai előadásokat hirdettek meg.

Az előadás trailere alább látható - figyelem, nagy mennyiségben láthatunk meztelen embereket, így nem is a Youtube-on tették közzé:

THE GREAT TAMER (2017) / a new work by Dimitris Papaioannou / trailer from Dimitris Papaioannou on Vimeo.

A Nagy Szelídítő rólunk szól. Mindannyiunkról. Bűneinkről és a megbocsájtásról, a személyes történetünkről, egyénekről és eszmékről - mindarról, amit eddig hátrahagytunk. Kalapot emel a nagy európai festők - Botticelli, Raffaello, El Greco, Rembrandt, Magritte, Kounellis - előtt, ünnepli a testünk szépségét és saját csodáinkat. Felcsendül a Keringőkirály Kék Duna keringője, és mindeközben szépen lassan bekúszik az intellektusunk alá. Éreztet, csodálkoztat.

És amikor a néző már teljesen magába feledkezve, teljesen nyitottan és őszintén átadja magát Papaioannounak, amikor elvarázsolva lebegünk az olykor humoros, olykor tragikus, melankolikus vizuális gyönyörben - na akkor szólít fel a rendező bennünket, nézőket arra, hogy tegyük jobbá a világot, hogy adjuk az életünket valami jobbért és többért annál, mint amit láttunk az este folyamán. Ez egy kellőképpen kényelmetlen pillanat, ugyanis a darab folyamán tényleg ráeszmélünk a magunk és a szeretett eszméink őrületére.

Papaioannou egy zseni. Meghökkenthet bennünket a nyersesége esetleg videón keresztül, de ne ellenkezzünk, hanem próbáljuk meg követni és megérteni a rendezőt. Mindenkinek javasoljuk élőben a megtekintését - akit esetleg ez mozgat, nem árt tudni: jól fel lehet vágni egy társaságban vele.

Kritikák az előadásrólA masterpiece? Without a doubt.
"Once again Dimitris Papaioannou shows that he is one of Europe’s most innovative stage artists with a sense of humour that Franz Kafka would have loved. Above all Papaioannou holds the audience in his hand in an equally contemplative as wonderfully unhinged performance with so many unforgettable scenes.
If it is true that good artists don’t steal, but borrow, Papaioannou must have a free pass at the world’s art library."Örjan Abrahamsson, Dagens Nyheter, 2017. november"

"The Great Tamer is a great evening’s theatre, and one that had the audience rapt from beginning to end"
David Mead, SeeingDance, 2017. november

Az előadás honlapja itt található, a dátumok és helyszínek pedig itt - az utolsó 5 előadás 2018-as, ezek közül érdemes (kell) válogatni. Az újabb időpontokat folyamatosan töltik fel, így érdemes később is visszanézni a honlapra.

Legfrissebb


Friss árfolyamok >>

Powered by SaxoBank

Hírlevél feliratkozás