Friss árfolyamok >>

Ezek a világ legértékesebb márkái – letaszították a trónról a Google-t

2019. június 11. 15:08:00
A tavalyi harmadik helyről az élre ugrott az Amazon a világ legértékesebb márkáinak a listáján.

Az Amazon óriási bevételei ellenére tavaly már zsinórban második éve nem fizetett szövetségi adót az USA-ban.

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat Brandz Top 100 felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról 315,5 milliárd dollárra nőtt.

A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. 

A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja - a pénzügyi adatok mellett - a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeznek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.

A lista további hét helyezettje a Microsoft (251,24 milliárd dollár), a Visa (177,91 milliárd dollár), a Facebook (158,96 milliárd dollár), az Alibaba (131,2 milliárd dollár), a Tencent (130,86 milliárd dollár), McDonald's (130,36 milliárd dollár) és az AT&T (108,37 milliárd dollár). 

A százas listán 15 kínai cég szerepel. A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 7 százalékkal 4700 milliárd dollárra nőtt.

A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta. Azóta a 100 vezető márka értéke 226 százalékkal nőtt, 2006-ban 1400 milliárd dollár volt. 

Legfrissebb


Friss árfolyamok >>

Powered by SaxoBank

Hírlevél feliratkozás