Friss árfolyamok >>

Az ügyfelek pénzével szórakozott egy brókerház – lecsapott a jegybank

2017. december 22. 10:21:00
Megtévesztően, hiányosan tájékoztattak, és többször komoly kockázatnak tette ki az ügyfelek pénzét egy vállalat.

Ajánlatunk

A Magyar Nemzeti Bank átfogó vizsgálatot végzett az eBrókerház Befektetési Szolgáltató Zrt.-nél (korábbi nevén iFOREX Befektetési Szolgáltató Zrt.). A vizsgálatban egészen a 2013. december 31-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintették át, és meglehetősen sok problémát találtak a kérdéses pénzintézetnél. A feltárt okok miatt összesen 42 millió forint bírság megfizetésére kötelezték a társaságot, valamint felszólították a feltárt jogsértések rövid határidőn belüli kijavítására, ezt közölte az MNB a Privátbankár.hu-val.

A korábbi brókerbotrányokról itt írtunk bővebben. >>>

A problémák sokrétűek: egyebek mellett az eBrókerház az ügyfelek megbízásainak teljesítésére alkalmazott végrehajtási partner érdekei nem voltak teljes mértékben összhangban a befektetők érdekeivel, és az összeférhetetlenségi politika nem tért ki ezek kezelésére, szabályozására. Emellett megsértették a kiszervezésre vonatkozó szabályokat is, illetve nem mérték fel megfelelően az üzleti partnerével szemben keletkező partnerkockázatot sem. Ráadásul az eBrókerház nem végezte el a pénzmosás megakadályozására hivatott szűréseket, az első vagy újbóli ügyfél-átvilágításokat, ennek ellenére teljesítette e befektetők ügyleti megbízásait is.

Abszolút nulla tájékoztatás

Mindennek a tetejébe nem adott megfelelő tájékoztatást a meglévő és a leendő ügyfelek bizonyos tőkepiaci műveletek költségszámításának módjáról, alapjáról. A befektetési szolgáltató által a befektetőknél alkalmazott előzetes tájékozódási kérdőívek nem tértek ki a kínált ügyletek lényegi jellemzőire és nem mérték fel az ezek kockázataival kapcsolatos ügyfélismereteket.

Több meglévő vagy leendő lakossági ügyfél tájékoztatásakor az eBrókerház nem mutatta be a végrehajtási partnerrel kapcsolatos érdekkonfliktust, és félreértelmezhető tájékoztatást adott – reklámjaiban is – a kínált pénzügyi eszközök típusáról. A felek közti beszélgetések során a befektetési szolgáltató nem adott az ügyfelek részére kiegyensúlyozott tájékoztatást, ugyanis a kínált szolgáltatások előnyös tulajdonságai mellett nem vagy csak hiányosan számolt be azok hátrányos jellemzőiről, kockázatairól és költségeiről.

Legfrissebb


Friss árfolyamok >>

Powered by SaxoBank

Hírlevél feliratkozás